onsdag 3 september 2008

Nedräkning

Det är nu 3 dagar kvar till Stockholms halvmaraton. Idag gjorde jag mitt sista träningspass på ca 9.3km, relativt hårt tempo. Tyvärr slutar alltid min runda med att springa uppför Guldhedesgatan, och den är väldigt tung.

Har även försökt att mäta hur mycket jag går på jobbet. Tyvärr så pausade min ipod när jag inte rörde mig. Skumt, ska det vara så!? Det kanske är ett tecken på att vi inte ska sitta stilla....

Hur som helst. Dagarna innan loppet blir det stort fokus på att äta mycket kolhydrater. Detta för att ge så mycket energi till min kropp som det bara går på lördag.

Avslutningsvis. Sitter nu och provar Googles nya sökmotor Chrome. Första intrycket är som vanligt. Wow, en ny "clean" webbläsare! det som jag redan vet sen innan är att varje tabb har sin egen process. Detta gör att endast den tabb som har problem kraschar och inte hela läsaren. Detta måste provas!

Måste också lägga till en fräck funktion jag upptäckte precis. Det går att stänga andra tabbar utan att gå in på dom. Detta går givetvis i IE7 om man trycker med scroll-knappen eller någon liknande knapp (?). Men det är mycket bättre gränssnitt i Chrome.

1 kommentar:

Christian sa...

Det fungerar även att "scrollklicka" (eller vilken knapp som du nu valt till att stänga flikar med) i Internet Explorer 8 samt alla versioner av Firefox.