måndag 1 september 2008

Välkommen

Välkommen till iXercise!

Jag får äran att öppna bloggen med ett inlägg. Vi är alltså två killar som tänker blogga om diverse IT och kontorsrelaterade saker fast med störst vikt på träning!

Det är alltså jag (Magnus) och Chrisian som kommer skriva om träning i vardagen och hur det ger effekt på dagen, och vad som händer om man har en riktigt dålig träningsperiod. För visst har vi alla sådana tider? I alla fall om vi är sjuka!

Dagen till ära, fick jag gratulationer av min Ipod + sport kit att jag sprungit mitt längsta lopp! dock endast av de registrerade, ca 12km. Värt att notera att både mina och Christians resultat på denna blogg kommer från Nikeplus.com.

Här är alltså dagens resultat:




Loppet genomfördes i Göteborg (våran hemstad) där start var Ruskvädersgatan och mål Aschebergsgatan. Givetvis med diverse omvägar i runt om i Majorna och Masthugget.

Hur som helst. Jag och Christian har olika mål i våran träning. Det vi har mest gemensamt är att vi båda sitter i en kontorsstol hela dagen och jobbar. Utan träning tror jag vi alla vet hur det kan sluta.

Jag tänker låta Christian presentera sina egna mål och jag mina. Enkelt! mitt mål är att kommer under 40 minuter på en mil! För tillfället ligger jag på 46 minuter.

Kommande inlägg: Hur ser Nikekurvan ut en dag på kontoret. Och vilka tider får jag och Christian på Stockholms halvmaraton?

Inga kommentarer: